Lindberg-Ruokonen lähtevät ”muailmoo kahtomaan”…

Rallin Historic EM-sarjaan TerUA:lta edustus myös Manner-Euroopan reiteille

 

Vielä ainakin koko porukkaa naurattaa.... Naurattaakohan sen jälkeen, kun K-P esiintyy siellä San Remon musiikkifestivaaleilla 🙂

 

TerUA:n pari Janne Lindberg-Harri Ruokonen ovat avanneet uuden sivun rallikokemustensa sarjaan suuntaamalla  tuonne Etelä- ja Keski-Eurooppaan edustamaan Tervakosken Urheiluautoilijoita  ja tietenkin metsästämään hyviä sijoituksia  tuossa joka vuosi enemmän ja enemmän arvostusta saavassa Rallin Historic-sarjassa.

Sarjahan on saanut jo nyt suuren menestyksen sekä yleisön että kilpailijoiden puolelta  monipuolisine mahdollisuuksineen ollen samalla kuitenkin siellä luokkien kärjessä ihan oikeata rallitaistelua. Samoissa kisoissa ajelevat satojentuhansien eurojen Porscheja/Lancioita ja tavallisia “jokamiehen”-kisapiilejä. Tässä vaiheessa tiedossa (eli miesten suunnitelmissa) on ajaa rallia ainakin Italian San Remossa, Tsekissä ja Virossa oman kotimaisen Lahden EM-rallin lisäksi.

Autoa on rakennettu ihan alkutekijöistä lähtien harva se ilta ja siksi sekä itse kilpailijaparin että myöskin lisäksi huoltoporukan taatusti löytää autonrakentelusta  yömyöhään asti Top Testing-Racingin tallitiloista. Itse kilpailijaparin lisäksi täysin uudelleenrakennetun 1978 vuosimallin VW Golf R2 kimpussa on ollut mukaan kisahuoltoon lähtevät Joonas Kolehmainen, Mikko Laakso ja Kari-Pekka Löytynoja. Nuotituksineen ja matkoineen yhteen kilpailuun kulunee noin viikko /kisa. Auto lähtee kohti Italiaa jo 22-23.3 ja kisapari perässä 25.3. Projekti on siis aika isoa suuruusluokkaa harrastuspohjalla liikkeellä olevalle parille.

Uusi kisa-auto alkaa olla aivan viimeistä silausta vaille valmis ja matka kohti San Remoa alkaa jo lähipäivinä, koska tuon Välimeren tuntumassa ajettavan kisan alku on 29.3.2012. Tsekin kilpailun päivämäärä on 19.4.2012 ja kolme viikkoa ennen oman maamme osakilpailua 10.8.2012 on vuorossa Virossa ajettava Rally Estonia 20.7.2012.

Aivan kylmiltään ei pari ole matkaan lähdössä, sillä kotimaisessa Historic-sarjassa eli Teijo Talo Historic Trophy 2012:ssa talven kolmen osakilpailun jälkeen heidän sijoituksensa on kokonaiskilpailussa hienosti 4. sija. Uudessakaupungissa sijoitus luokassa 2., samoin Sonkajärvellä ja talven viimeisessä kisassa Hankirallissa saavutus oli 3. luokassaan.

Oman vaikeutensa täysipainoiseen kilvanajoon tekee se, että päivätyöt on tietenkin jokaisen hoidettava myös. Samoin Jannen elämään kuuluu puoliso ja kaksi pientä lasta, jotka myös tarvitsevat osansa. Tukea on tullut kotijoukoilta, joista kiitos heille…. Samoin tietenkin tuolle huoltojoukolle, joka Harrin johdolla on rakentanut kalustoa kuntoon, kun kuski on joutunut välillä hoitamaan myös noita isän velvollisuuksia.

Tavoitteet ovat korkealla, mutta niiden saavuttamiseen on täydet mahdollisuudet!

"Vanha" kokeiltu R2-kone asennettuna ja saa nesteitä sisälleen..

 

Mikähän juttu tää on ja mihin se pistetään...?

 

Karua sisustaa, mutta turvallisuudesta pidetään kiinni... Sammutusjärjestelmän asennus ja sitten vyöt ja penkit.

 

Vielä on kasailemista ennen ensi viikolla tapahtuvaa Italiaan lähtöä.....

Teamin koko kalusto rivissä: huoltomersu ja pari Golfia..

Aava-Emilia valmiina ensimmäisenä varaosalaatikossa Italian reissua varten 🙂 Kuva:J.Lindberg